6 Mart 2012 Salı

Executive Chef Coşkun Arısoy


Usta aşçı Coşkun Arısoy ile sıcak bir sohbet gerçekleştirme fırsatı bulduk. Tarifleriyle damak zevkimiz zenginleşirken, mutfak hakkında verdiği ipuçlarıyla da yeni incelikler öğrenmiş olduk.  


Bize biraz kendinizden bahseder misiniz?

1975 Kayseri doğumluyum ilkokulu tamamlayıp meslek hayatına Akdeniz bölgesinde başladım. Cennet ülkemizin değişik turizm bölgelerinde birçok otel ve restoranlarda çalışmaya başladım. Ara dönemlerde meslek hayatıma katkısının büyük olacağını düşündüğüm eğitim hayatına hem mesleki hem de devam edemediğim okul için eğitimler aldım. Çok sevdiğim mesleğimi geliştirerek uzun yıllar gastronomi sektöründe hizmet ettim. Uluslararası birçok yarışmaya katılıp sayısız ödüller aldım. Birçok dergi, gazete, televizyonda yazılarım ve modern mutfakla ilgili tariflerim yayınlanmaktadır. Kültürel gezileri çok seviyorum yeni yerler yeni tatlar ve ar-ge çalışmalarında bulunarak daima sektör içerisinde yeni tatlar ve teknikler için çalışıyorum. Şuanda ise altı yıldır uluslararası özel bir şirkette Executive chef olarak görev yapmaktayım.

Aşçı olmaya nasıl karar verdiniz?
Meslek hayatına servis görevlisi olarak başladım. Fakat mutfak içerisindeki becerim ve çabuk öğrenme yeteneğim sayesinde kendimi biranda mutfak içinde buldum. Çok değerli eski ustalarımız sayesinde el becerilerimi geliştirerek sevdiğim meslekte ilerledim.


Yapmaktan en çok keyif aldığınız yemek hangisi?
Şu anda mutfak sanatları ve gastronomi sektörü uluslararası boyutta yol almış durumda. Bende bunun bilinci ile uluslararası kabul görmüş gurme yemekleri yaparak tamamen ince işçilikle tuvale dönüşen tabaklarda yemekler yapmaktan keyif almaktayım.

Size göre pişirmesi ve hazırlanması en zor olan hangi ülkenin mutfağı? Türk mutfağını nasıl buluyorsunuz.
Bana göre zor mutfak yoktur sadece işime saygı ve disiplin çerçevesi içerisinde yaklaşırım. Amaç zaten hayat içerisinde zorlukların üstesinden gelmek başarıya atılan imzadır. Kolayı her kez başarır iş zoru başarmaktan geçer diye düşünmekteyim. Türk mutfağı sayısız lezzetleri bünyesinde barındıran eşsiz bir mutfak bizde bu güzel mutfağımızı orijinaline uygun bir dilde yeni sunumlarla farklı görüntüler elde edebiliyoruz. Yeni çalışmalarda kültürel yemeklerimizi ön plana çıkartıp tanıtmak biz aşçılara ve gastronomi sektöründe faaliyet gösteren işletmelere düşmektedir.

Mesleğinizin en zor tarafları neler?
Bildiğiniz gibi her mesleğin kendi kriterleri ve bazı zorlukları var. Hizmet sektöründe faaliyet gösteren işletmeler ve bireyler bu olguyu zaten benimseyerek bu alanda hizmet etmektedirler. Ben buna zorluk değil mesleğimizin bize sunduğu tatlı yorgunluk diye adlandırıyorum.

Yemeklerinizde kullanmaktan vazgeçemediğiniz bir baharat var mı?
Benim mutfağımda baharatların çok önemi var.Ülke mutfağımız çok güzel bir baharat cenneti bende bu baharat zenginliğinde vazgeçemediğim karabiber, kişniş, zerdeçal, defne yaprağı, safran, kekik ve kimyondan oluşan bir dize.

Türkiye’de mesleki çalışmalara katılıyormusunuz? Kurs, seminer v.b?
Türkiye’de ve yurt dışında birçok alanda mesleki çalışmalara katılıyorum. Gerek yerel ve ulusal yemek yarışmaları alışveriş merkezlerinde tanıtım ve organizasyon dergi, broşür ürün katalog çekimleri özel akademilerde yemek kursları iş tanıtımı work shop larda görev almaktayım.

Özellikle ilgi duyduğunuz veya tercih ettiğiniz bir mutfak var mı?
Elbette ilgi duyduğum mutfak tartışmasız Türk mutfağı. Fakat global yaşamda dünya mutfağını da yakından takip etmekteyim. İş gelişimi ve gastronomi sektöründe kayıtsız kalmamak adına uluslararası yemeklerde bizlerinde başarıya imza atmamız kaçınılmaz. Bu nedenle gelişen ve yenilenen alanda rekabetçi ortamda eğitime açık olduğumu rahatlıkla söyleyebilirim.

Aşçılık ve mutfak sizin için ne ifade ediyor?
Aşçılık bildiğiz gibi kutsal bir meslek. Bende meslek hayatına gönül verdiğim için bana aşkı, sevgiyi, hoşgörüyü unutturmayan meslek prensibi. Mutfaksa her gün su içtiğim yemek yediğim güzel vakit geçirdiğim yaşam kaynağı.

Televizyonlarda son dönemlerde birçok yemek ve aşçılık programları yer alıyor. Bu programların aşçılık mesleğine ya da Türkiye’de aşçılığın gelişimine faydaları olabileceğini düşünüyor musunuz?
Televizyonlarda birçok program yapıldı. Fakat yapılan TV programları genelde ev hanımlarına hitap etmektedir. Aşçılık adına yapılan programlar çok olsa da öğretici değil reytinge dayalı programlar olduğunu düşünmekteyim. Fakat bu güzide mesleğimizi daha açık ve net bir sunumla ders niteliğinde yeni formatlarla öğretici ve cazip kılınabilir programlarla desteklenirse etkili ve eğitici programlar yapılabilir.


Dergimizi nasıl buldunuz?
Hayat Çekmeköy Dergisi’ni hazırlayan sunan ekibe teşekkür ederim. Benim için çok güzel bir o kadar da keyifli röportaj oldu. Ayrıca belirtmek isterim dergi içeriğiniz çok güzel... Kaliteli sayfalar, faydalı bilgiler, kültür, seyahat, haber çok şık ve tadında bir çalışma... Emeği geçen herkese teşekkürler ederim. Yeni çalışmalarınızda başarılar dilerim. Sevgilerimle...

Coşkun Arısoy’a, yaptığımız keyifli sohbeti ve hünerli elleriyle bize hazırladığı muhteşem yemekleri için Hayat Çekmeköy Dergisi ekibi olarak teşekkür ediyoruz.

Hiç yorum yok: